Pocher 1:8 staattinen pienoismalli:  Lamborghini Aventador LP 700-4

 

Tietonikkarista ostettu varsin vaikuttava, koottava metallinen auto.

 

Mallin joutuu kokoamaan itse ja mallissa on yhteensä 796 osaa joten ihan yhdessä

illassa tätä mallia ei kokoa.

 

Valmis malli on 595mm pitkä, 287mm leveä, 144mm korkea ja painaa 7,3kg.

 

Mikäli haluat tietää mallista lisää niin klikkaa tämän tekstin alla olevaa valokuvaa ja pääset suoraan valmistajan sivuille.

 

Suosittelemme tutustumaan myös valmistajan sivuilla oleviin esittelyvideoihin

 

Päällimmäisen pahvilaatikon kun avaa niin alta paljastuu varsinainen tuotelaatikko.

 

Tuotelaatikko on takuuteipattu joten kannattaa varmistua siitä että laatikkoa ei ole avattu kun tällaisen mallin vastaanottaa.

Kun laatikon avaa niin rupeaa ymmärtämään miksi laatikko on niin isokokoinen.

 

Kaikki osakokonaisuudet on pakattu omiin muovipusseihinsa.

 

Pussit ovat prässätty kiinni eikä niitattu kuten monessa muussa mallissa on tehty.

 

Maalatut osat ovat kääritty paperiin ennen pussittamista antaen lisäsuojaa niille.

Tuotelaatikon pohjalta löytyi viellä toinen styroxinen laatikko joka niinikään oli takuuteipattu.

 

Tähän laatikkoon oli pakattu auton runko.

 

Sen lisäksi että osat oli pakattu styroxilaatikkoon oli nämäkin osat kääritty paperiin antaen lisäsuojaa osille.

Pienenä esivalmisteluna ennen rakentelun aloittamista tyhjensin kaikki kirjatut ruuvipussit omiin lokeroihin ja leikkasin ruuvipussin kirjainmerkin irti jonka laitoin lokeroon merkiksi siitä mikä ruuvikoko on kyseessä.

 

Tämä helpottaa huomattavasti rakentelua.

Sisustalla tämä projekti alkaa.

 

Malli on todella yksityiskohtainen kaikkine sisustan nappeineen ja tarroineen.

Mainitsemisen arvoisia asioita on muunmuassa etäisyyden säätö penkeissä sekä todella yksityiskohtaiset käyttökytkimet.

Käyttökytkimien tarrat ovat näitä muovimalleista tuttuja vesitarroja. Niitten asettelu noihin käyttökytkimiin olikin ihan oma haasteensa!

Tarrat ovat niin pieniä että ainakaan minä en kunnolla erottanut ilman suurennuslasia mikä tarra on kyseessä.

Ohjaamo alkaa valmistua.

 

Huomaa valokuvassa oikealla turvavyö!

 

Tämän ohjaamon runko on teästä ja valmiiksi maalattu.

 

Korirakenne on maalattu mattamustalla ja valkoisella.

Kun ajattelee että sama metalliosa on maalattu kahdella eri värillä ja työ on todella tarkkaa rajausta ajatellen niin ei voi muuta kun nostaa hattua tälle firmalle joka on tämän mallin valmistanut!

 

 

 

 

Moottori oli ehkä haastavin koota tässä mallissa.

 

Osia on niin paljon ja kaikkien pitää istua oikein kohdissaan jotta moottori istuu auton tunkoon oikein.

 

Jossain määrin tässä oli ohjeistuksissa toivomisen varaa. Lähinnä moottorin sähköjohtosarjojen kiinnityspaikat olivat epäselviä.

Ratkaisin ongelman tekemällä googlella kuvahakuja tästä mallista ja sieltä sitten löytyi ratkaisu ongelmaan.

 

Kokonaisuutena moottori oli todella hieno ja yksityiskohtainen.

Moottorikokonaisuuden kiinnittäminen autoon ei sinänsä ollut mikään haaste.

Kiinnitys tehdään ihan ruuvaamalla.

Tässä vaiheessa autolla rupee jo olemaan painoa jonkin verran kun ottaa huomioon että runko ja kori ovat metallia.

Taka osan kokoamiseen meni koko ilta.

 

Lähinnä takapuskurin kokoaminen oli aikaa viepä.

Muilta osin kokoaminen oli melko helppoa ja nopeeta.

 

Kuvassa alla polttoainekorkin luukku auki.

 

Auton takaosa rupee olemaan kasassa.

 

Liikkuvina osina takaosassa on aukeava takaluukku. Aukeava polttoainesäiliön luukku. Aukeava takaspoileri. Toimiva taka akseliston jousitus sekä takaluukun sivuilla olevat ilmanottoluukut ovat niinikään saranoituja.

Keulaosa on seuraavana vuorossa ja lampuista aloitettiin.

Tässä piti olla tarkkana että ei käyttänyt liikaa liimaa koska kaikki osat oli liimattava kiinni. ( myös kaikki "ledilamput" umpioissa )

 

Auton etuosassa oleva tavaratilakaukalon ympärille asennetaan kumireunus joka tekee asennuksesta todella aidon näköisen.

Ja taas kerran nokkapellin saranat ovat todella pienet mutta erittäin aidon näköiset ja toimii hyvin!

Ovien kokoamista ja sen jälkeen keulan ja ovien asennus runkoon.

 

Oviin piti asentaa painopalat ja ohjeen mukaan painoa laitetaan sen verran miten nopeasti haluaa että ovet aukeavat.

 

Oven saranat ovat jousiviritteiset ja ovi nousee itsestään kun sen avaa.

 

Runko rupee nyt olemaan kasassa ja asennuksen viimeistely alkaa.

Jarrulevyillä ja jarrusatuloilla eteenpäin..

Ohje neuvoi lämmittämään renkaat föönillä 1-2 minuuttia ennen kuin ne asennettaisiin vanteille ja se oli hyvä ohje!

Renkaat pehmeni huomattavasti kun niitä lämmitti hiukan.

Näin hieno malli niin monilla yksityiskohdilla...

ja se kaikki peitetään koko pohjan kokoisella pohjalevyllä..

Nyt tämä rupee jho näyttää autolta!

 

Nytten kuin loppu häämöttää niin vasta ymmärtää miten hienosta mallista oikeasti on kyse!!

Tällä hetkellä auto odottaa enään viimeisiä yksityiskohtia ja tarroitusta.

Projekti on nyt kokonaisuudessaan valmis ja vitriiniin laitettu.

 

Pienenä negatiivisena asiana voi mainita että kun auto on vitriinissä niin ei mahdu ovet eikä luukut auki olemaan vaan ne joutuu sulkemaan mikäli haluaa autoa vitriinissä pitää.

Model Expon näyttelypöydältä otettu valokuva Pocherista ja parista pienemmästä Lamborghini Aventador mallista.

 

Toinen on Buragon  1:18 kokoluokan auto, ja toinen on Maiston 1:24 kokoluokan auto.

 

Auton takana näkyy ylimääräinen keulapala Pocherin mallista mistä kävijät pystyivät nostamalla toteamaan mallin osien painoa koska mallin kori on surilta osin rautaa.

 

 

YHTEYSTIEDOT:  timi@rcbuilders.fi

                             team@rcbuilders.fi

 

MEITÄ SPONSOROI

NÄITÄ SUOSITTELEMME